-
Kategorie produktów
- Meble biurowe
-
Artykuły biurowe
-
Akcesoria biurowe
- Akcesoria do identyfikatorów
- Datowniki i numeratory
- Dziurkacze
- Etui na identyfikatory
- Identyfikatory i holdery
- Identyfikatory stołowe
- Kleje
- Klipy biurowe
- Mechanizmy ściągające
- Nożyczki
- Nawilżacze do palców
- Nośniki danych
- Pinezki i szpilki
- Podkłady do pisania
- Poduszki do stempli
- Przyborniki biurowe
- Rozszywacze
- Spinacze
- Stemple
- Tusze do stempli
- Wizytowniki
- Zaokrąglacze narożników
- Zszywacze
- Zszywki
- Oprawa dokumentów
-
Organizacja dokumentów
- Albumy ofertowe
- Klipsy do archiwizacji
- Koszulki
- Mechanizmy skoroszytowe
- Ofertówki
- Pojemniki na katalogi i czasopisma
- Pojemniki na teczki zawieszkowe
- Pojemniki z szufladami
- Półki na dokumenty
- Pudełka i pudła archiwizacyjne
- Pudła kolorowe
- Segregatory
- Segregatory ofertowe
- Skoroszyty plastikowe
- Skoroszyty z tektury
- Teczki harmonijkowe
- Teczki kartonowe i PCV
- Teczki skórzane i skóropodobne
- Teczki i skoroszyty zawieszane
- Teczki do akt osobowych
- Teczki do podpisu
- Teczki z tektury
-
Akcesoria biurowe
-
Artykuły piśmienne
-
Urządzenia biurowe
-
Wyposażenie biura
-
Wyposażenie
- Akcesoria do tablic
- Antyramy i ramki
- Apteczki
- Gabloty
- Flipcharty i bloki do flipchartów
- Kasetki i sejfy
- Kosze do segregacji
- Kosze na śmieci
- Lampy biurowe
- Maty podłogowe
- Planery
- Podkłady na biurko
- Prezentery do ulotek i katalogów
- Ramki magnetyczne
- Ramki samoprzylepne
- Szafki na klucze i zawieszki
- Stojaki na parasole
- Systemy paneli informacyjnych
- Tabliczki na drzwi
- Tablice suchościeralne i korkowe
- Uchwyty do tabletów
- Wskaźniki do prezentacji
- Zegary
- Ergonomia stanowiska pracy
-
Wyposażenie
-
Papier
-
Pakowanie i magazyn
- Wyposażenie magazynu
-
Etykiety
- Etykiety do drukarek
- Etykiety cenowe
- Etykiety dekoracyjne
- Etykiety do organizowania i archiwizowania
- Etykiety do oznaczania
- Etykiety na listy i koperty
- Etykiety na nośniki danych
- Etykiety na paczki i przesyłki
- Etykiety ochronne i zabezpieczające
- Etykiety ostrzegawcze
- Etykiety uniwersalne
- Karty i wizytówki
- Kieszenie samoprzylepne
- Akcesoria
- Tonery i tusze
-
Artykuły szkolne i kreatywne
- Artykuły spożywcze
-
Środki czystości i higiena
- ERGONOMIA
- PRODUKTY EKOLOGICZNE
- Wyposażenie magazynu
- Marki
Tonery i tusze - czym kierować się przy ich wyborze?
Drukarka to obecnie nie tylko podstawowy sprzęt biurowy, ale i nieodłączny element każdego gospodarstwa domowego. Przydaje się zarówno w pracy, jak i w odrabianiu lekcji czy realizowaniu pasji fotograficznych. Na rynku istnieją różne modele drukarek dopasowane do wymagań najróżniejszych użytkowników. Możemy wyróżnić ich dwa główne typy zróżnicowane pod względem technologii drukowania – drukarki laserowe oraz drukarki atramentowe. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak dobrać do nich tusze i tonery koniecznie przeczytaj poniższy artykuł!
Toner a tusz
Niektórzy stosują zamiennie zarówno toner, jak i tusz na określenie zbiornika ze środkiem nanoszącym druk. Tak naprawdę jednak to dwa różne określenia. W drukarkach atramentowych występują kartridże wypełnione tuszem, w drukarkach laserowych mamy do czynienia z tonerami. Płynny tusz w drukarkach atramentowych nanoszony jest za pomocą specjalnych głowic bezpośrednio na papier lub rozprowadzany jest w postaci pęcherzyków gazu w wyniku podgrzewania atramentu. W drukarkach laserowych występuje toner - tusz pod sproszkowaną postacią. Wykorzystywana przy drukowaniu technologia laserowa pozwala nanosić cząsteczki tonera na papier w o wiele szybszym tempie niż w przypadku wydruków atramentowych.
Drukarka laserowa vs. drukarka atramentowa
Sprzęt do drukowania powinien być dobierany ze względu na ilość wydruków, jakie planujemy. Drukarka laserowa to znaczny wydatek, dlatego decydują się na nią przede wszystkim studia poligraficzne oraz drukarnie. Jest ona zdecydowanie bardziej wydajniejsza od atramentowej, a tonery rzadziej podlegają wymianie. Jej koszty eksploatacji są jednak znacznie niższe, głównie przez fakt niskiej awaryjności. Z kolei drukarki atramentowe są znacznie tańsze w zakupie. Kusząca jest również cena tuszu, zwłaszcza zamienników, dlatego na ten typ urządzeń decyduje się większość osób, która ma zamiar korzystać ze sprzętu w zaciszu domowym. Drukarki atramentowe są jednak o wiele bardziej awaryjne, a ich eksploatacja, przede wszystkim wymiana tuszu, może być problematyczna.
Jak wybierać tusze i tonery?
Ze względu na wysokie ceny tuszy i tonerów wiele osób decyduje się na zamienniki. Można dostać je obecnie nawet w supermarketach. Należy jednak zachować szczególną ostrożność przy wybieraniu produktów niekompatybilnych z naszą drukarką oraz nieuznawanych przez producenta naszego sprzętu. Pierwszym problemem, jakiego możemy doświadczyć jest blokada fabryczna, która uniemożliwi nam korzystanie z innego tonera lub tuszu niż ten, który pochodzi bezpośrednio od producenta drukarki. Drugim największym problem przy kupnie zamienników jest duża ilość felernych produktów na rynku. Tonery i tusze pochodzące z niesprawdzonych źródeł mogą być kiepskiej jakości. Stosowanie ich może niszczyć nasze wydruki, a w najgorszej sytuacji awarii ulec może sama drukarka. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup bezpiecznych i sprawdzonych produktów od renomowanych i certyfikowanych dostawców np. ze strony sklepu internetowego Pasaż Biurowy.
Powiązane produkty
Powiązane Posty
- Jak wybrać najlepszą folię do laminowania A4: Praktyczny przewodnik mar 24, 2024
- Praktyczne akcesoria biurowe: spinacze, segregatory, teczki, i inne mar 16, 2024
- Druki akcydensowe - faktura VAT oraz inne wzory. sty 21, 2024
- Podpórki na książki jako prezent: Idealne rozwiązanie dla miłośników literatury cze 20, 2023
- Torba na laptopa vs plecak: Które rozwiązanie jest lepsze dla Ciebie? cze 13, 2023
Historia cen tego produktu
- 1. zł w tym vat
-
2. Ostatnia najniższa cena:
zł
-
3. Cena początkowa:
zł
- 1. Aktualna cena produktu.
- 2. Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni przed obniżką.
- 3. Cena początkowa produktu lub jego cena rekomendowana.
Komentarze Cancel Reply