-
Kategorie produktów
- Meble biurowe
-
Artykuły biurowe
-
Akcesoria biurowe
- Akcesoria do identyfikatorów
- Datowniki i numeratory
- Dziurkacze
- Etui na identyfikatory
- Identyfikatory i holdery
- Identyfikatory stołowe
- Kleje
- Klipy biurowe
- Mechanizmy ściągające
- Nożyczki
- Nawilżacze do palców
- Nośniki danych
- Pinezki i szpilki
- Podkłady do pisania
- Poduszki do stempli
- Przyborniki biurowe
- Rozszywacze
- Spinacze
- Stemple
- Tusze do stempli
- Wizytowniki
- Zaokrąglacze narożników
- Zszywacze
- Zszywki
- Oprawa dokumentów
-
Organizacja dokumentów
- Albumy ofertowe
- Klipsy do archiwizacji
- Koszulki
- Mechanizmy skoroszytowe
- Ofertówki
- Pojemniki na katalogi i czasopisma
- Pojemniki na teczki zawieszkowe
- Pojemniki z szufladami
- Półki na dokumenty
- Pudełka i pudła archiwizacyjne
- Pudła kolorowe
- Segregatory
- Segregatory ofertowe
- Skoroszyty plastikowe
- Skoroszyty z tektury
- Teczki harmonijkowe
- Teczki kartonowe i PCV
- Teczki skórzane i skóropodobne
- Teczki i skoroszyty zawieszane
- Teczki do akt osobowych
- Teczki do podpisu
- Teczki z tektury
-
Akcesoria biurowe
-
Artykuły piśmienne
-
Urządzenia biurowe
-
Wyposażenie biura
-
Wyposażenie
- Akcesoria do tablic
- Antyramy i ramki
- Apteczki
- Gabloty
- Flipcharty i bloki do flipchartów
- Kasetki i sejfy
- Kosze do segregacji
- Kosze na śmieci
- Lampy biurowe
- Maty podłogowe
- Planery
- Podkłady na biurko
- Prezentery do ulotek i katalogów
- Ramki magnetyczne
- Ramki samoprzylepne
- Szafki na klucze i zawieszki
- Stojaki na parasole
- Systemy paneli informacyjnych
- Tabliczki na drzwi
- Tablice suchościeralne i korkowe
- Uchwyty do tabletów
- Wskaźniki do prezentacji
- Zegary
- Ergonomia stanowiska pracy
-
Wyposażenie
-
Papier
-
Pakowanie i magazyn
- Wyposażenie magazynu
-
Etykiety
- Etykiety do drukarek
- Etykiety cenowe
- Etykiety dekoracyjne
- Etykiety do organizowania i archiwizowania
- Etykiety do oznaczania
- Etykiety na listy i koperty
- Etykiety na nośniki danych
- Etykiety na paczki i przesyłki
- Etykiety ochronne i zabezpieczające
- Etykiety ostrzegawcze
- Etykiety uniwersalne
- Karty i wizytówki
- Kieszenie samoprzylepne
- Akcesoria
- Tonery i tusze
-
Artykuły szkolne i kreatywne
- Artykuły spożywcze
-
Środki czystości i higiena
- ERGONOMIA
- PRODUKTY EKOLOGICZNE
- Wyposażenie magazynu
- Marki
Jak zadbać o odpowiednie przechowywanie dokumentów?
Przechowywanie dokumentów jest kluczowe w przypadku wielu firm, ale nie tylko. Taka segregacja jest ważna przede wszystkim dla zachowania czytelności prowadzonej dokumentacji, integralności oraz zapewnienia sobie bezproblemowej dostępności. Zarówno w domu, jak i w biurze, odpowiednie przechowywanie dokumentów zapobiega ich uszkodzeniom, zagubieniu i przyczynia się też do utrzymania porządku. Jak więc robić to poprawnie? Tego dowiesz się z naszego artykułu!
Przede wszystkim wybór odpowiedniego miejsca na dokumenty
Pierwszym krokiem, kiedy należy wykonać, gdy zależy Ci na zapewnieniu długotrwałości dokumentów, jest wybór odpowiedniego miejsca do ich przechowywania. Należy unikać miejsc narażonych na wilgoć, bezpośrednie działanie światła słonecznego oraz ekstremalne temperatury, które mogą przyczynić się do zniszczenia papieru i tuszu. Idealne są suche, chłodne i ciemne przestrzenie. Postaw zatem na specjalne szafy na dokumenty lub szafki. Najlepiej wybierać modele zamykane na klucz, ponieważ to dodatkowo zapewnią większe bezpieczeństwo.
Używaj odpowiednich materiałów
Sama szafka lub regał to nie wszystko. Trzeba tam mieć porządek, dlatego też do przechowywania dokumentów warto używać specjalnie przeznaczonych do tego celu segregatorów, teczek, pudełek oraz kopert. Materiały te powinny być wykonane z kwasoodpornego papieru lub wysokojakościowego plastiku, aby zapobiec żółknięciu i kruszeniu się papieru z czasem. Co więcej, dobrze, gdy będziesz mógł posegregować tematycznie dokumenty. Stawiaj na opisywanie kartonów lub segregatorów. Można też użyć specjalnych karteczek, które będą pomocne w tym zadaniu.
Stawiaj na digitalizacje dokumentów
W erze cyfrowej spore znaczenie ma także digitalizacja papierowych dokumentów. Przede wszystkim jest ona skutecznym sposobem na ich archiwizację, a przy tym także na ochronę przed fizycznym uszkodzeniem. Skanowanie i zapisywanie dokumentów w formie cyfrowej przyśpiesza dostęp do wielu plików i zarządzanie nimi. Co więcej, posiadanie dwóch kopii tych samych plików także stanowi pewnego rodzaju zabezpieczeni. Pozwala to również na łatwiejsze odszukanie wymaganych umów lub innych dokumentów.
Regularne porządkowanie
Pamiętaj także, że regularne przeglądy przechowywanych dokumentów pomagają utrzymać w nich odpowiedni porządek, a przy okazji usuwać te, które są już niepotrzebne lub przeterminowane.
Nie zapominaj o zabezpieczeniu przed nieuprawnionym dostępem
Ochrona wszelkiego rodzaju dokumentów zawierających wrażliwe dane przed nieuprawnionym dostępem jest niezwykle ważna. Czasami nawet ważniejsza niż ochrona przed czynnikami fizycznymi. Jednym z rozwiązań jest używanie zamkniętych szaf, sejfów lub zabezpieczonych przestrzeni. Może to zapobiec dostępowi osób nieupoważnionych do ważnych informacji. Warto także pamiętać o zamykaniu danego pomieszczenia, aby nie przebywał w nim nikt nieuprawniony.
Podsumowanie
Odpowiednie przechowywanie dokumentów wymaga zwrócenia uwagi na wiele aspektów. Musisz zatem wybrać odpowiednie miejsce do przechowywania, dopasować produkty takie jak teczki czy segregatory, a także zabezpieczyć pliki przed nieuprawnionym dostępem. Dbałość o te wszystkie elementy sprawi, że ważne dokumenty pozostaną w dobrym stanie przez długi czas, będą łatwo dostępne i chronione przed zniszczeniem.
Powiązane produkty
Powiązane Posty
- Czym kierować się przy wyborze folii do laminowania? kwi 27, 2024
- Kalkulator prosty czy naukowy - które rozwiązanie wybrać? kwi 13, 2024
- Jak dobrać odpowiednią podkładkę pod myszkę do swoich potrzeb - Poradnik kwi 05, 2024
- Filtry prywatyzujące na ekran – jak działają? kwi 01, 2024
- Ewidencja przebiegu pojazdu dla firm: Jak zorganizować i utrzymać dokładność danych? mar 29, 2024
Historia cen tego produktu
- 1. zł w tym vat
-
2. Ostatnia najniższa cena:
zł
-
3. Cena początkowa:
zł
- 1. Aktualna cena produktu.
- 2. Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni przed obniżką.
- 3. Cena początkowa produktu lub jego cena rekomendowana.
Komentarze Cancel Reply