Jak organizować pracę w domowym biurze?

Data: 2020-04-18 Kategoria: Ergonomia w biurze Komentarze: 0
Jak organizować pracę w domowym biurze?

W sytuacji związanej z koronawirusem, home office stał się codziennością. Bez względu na to, czy mieszkasz w kawalerce, przestronnym apartamencie, czy dwupoziomowym domu z ogródkiem, warto wydzielić kącik w domu, w którym możesz się skupić. Jak organizować pracę w domowym biurze?

Meble – biurko i wygodne krzesło

Wspaniale, gdy możesz wydzielić w mieszkaniu osobne pomieszczenie do pracy. Jeśli jest to niewykonalne, zorganizuj sobie kącik, w którym jak najmniej będziesz się rozpraszać. Najlepiej, by znalazły się w nim biurko lub stół, dostosowane do Twojego wzrostu. Kluczowe jest wygodne krzesło jak ergonomiczny fotel biurowy, dostosowujący się do Twojego ciała, podtrzymujący kręgosłup i zapewniający ulgę części lędźwiowej kręgosłupa. Warto, by miał podnóżek, odciążający nogi podczas długotrwałego siedzenia. Jeśli nie masz specjalistycznego krzesła, zaopatrz się w dodatkowy element do zwyczajnego krzesła, jak podpórka pod plecy Kensington. Skutecznie zwiększy komfort siedzenia, a tym samym wydajność pracy.


Sprzęt komputerowy

Organizacja pracy w domowym biurze, to również zapewnienie odpowiedniego sprzętu. Wiadomo, że podczas home office nie każdy będzie miał w mieszkaniu niszczarkę, laminarkę czy kserokopiarkę. Warto, by pracodawca zadbał o sprawny laptop, ewentualnie służbowy telefon. Do tego przyda się urządzenie wielofunkcyjne z opcją drukowania, skanowania i kopiowania. Dla większego komfortu, możesz wybrać też podstawę pod laptop Exponent lub Fellowes, utrzymującą sprzęt w wygodnej i stabilnej pozycji.



Artykuły papiernicze w domowym biurze

Jak w każdym biurze, tak i w domowym home office, przydadzą się artykuły papiernicze, usprawniające pracę. Na pewno papier ksero, ale również mniejszy notes do zapisków czy planer lub kalendarz do tworzenia harmonogramu dnia. Z pewnością przydatne okażą się także małe karteczki samoprzylepne (tzw. przypominajki) do różnego rodzaju zapisków. Jeśli Twoje domowe biuro będzie funkcjonować dłużej niż tydzień czy dwa, na pewno warto zaopatrzyć się również w artykuły do przechowywania dokumentów – jak foliowe koszulki, segregatory czy pudełka archiwizacyjne. Wszystko, czego potrzebujesz, znajdziesz w internetowym sklepie pasazbiurowy.pl.



Home office a przydatne akcesoria

Oprócz artykułów papierniczych, zaopatrz się również w długopisy, ołówki, temperówki, gumki do mazania, nożyczki, klej, dziurkacz, zszywacz, linijkę czy klipy i spinacze. Niby to oczywiste, ale ile razy nerwowo poszukiwałeś długopisu, aby coś szybko zanotować? Zaopatrz się w kilka sztuk, a będziesz mieć je zawsze pod ręką.



Organizacja pracy w domowym biurze – o czym jeszcze pamiętać?

Home office jest korzystny z wielu względów, jednak kto próbował pracować zdalnie, ten wie, jak trudno o skuteczną samodyscyplinę. Szczególnie, jeśli obok biegają dzieci i jest mnóstwo innych spraw na głowie. Elastyczny czas pracy zakłada, że możesz pracować również w nocy, a wówczas przyda Ci się lampa biurkowa Unilux. Na pewno warto zamontować tablicę korkową lub magnetyczną. Możesz na niej zawiesić ważne notatki, telefony, inspirujące cytaty czy listę rzeczy do wykonania. Z pewnością będzie Cię motywować do działania.


Kompleksowa organizacja pracy w domowym biurze może być Twoim kluczem do sukcesu. A Ty z czasem przekonasz się, że praca we własnych czterech kątach może być bardziej efektywna niż w biurze.

Powiązane produkty

Komentarze

* Imię:
* E-mail:(nie publikujemy)
* Komentarz:
przepisz kod

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.