-
Kategorie produktów
- Meble biurowe
-
Artykuły biurowe
-
Akcesoria biurowe
- Akcesoria do identyfikatorów
- Datowniki i numeratory
- Dziurkacze
- Etui na identyfikatory
- Identyfikatory i holdery
- Identyfikatory stołowe
- Kleje
- Klipy biurowe
- Mechanizmy ściągające
- Nożyczki
- Nawilżacze do palców
- Nośniki danych
- Pinezki i szpilki
- Podkłady do pisania
- Poduszki do stempli
- Przyborniki biurowe
- Rozszywacze
- Spinacze
- Stemple
- Tusze do stempli
- Wizytowniki
- Zaokrąglacze narożników
- Zszywacze
- Zszywki
- Oprawa dokumentów
-
Organizacja dokumentów
- Albumy ofertowe
- Klipsy do archiwizacji
- Koszulki
- Mechanizmy skoroszytowe
- Ofertówki
- Pojemniki na katalogi i czasopisma
- Pojemniki na teczki zawieszkowe
- Pojemniki z szufladami
- Półki na dokumenty
- Pudełka i pudła archiwizacyjne
- Pudła kolorowe
- Segregatory
- Segregatory ofertowe
- Skoroszyty plastikowe
- Skoroszyty z tektury
- Teczki harmonijkowe
- Teczki kartonowe i PCV
- Teczki skórzane i skóropodobne
- Teczki i skoroszyty zawieszane
- Teczki do akt osobowych
- Teczki do podpisu
- Teczki z tektury
-
Akcesoria biurowe
-
Artykuły piśmienne
-
Urządzenia biurowe
-
Wyposażenie biura
-
Wyposażenie
- Akcesoria do tablic
- Antyramy i ramki
- Apteczki
- Gabloty
- Flipcharty i bloki do flipchartów
- Kasetki i sejfy
- Kosze do segregacji
- Kosze na śmieci
- Lampy biurowe
- Maty podłogowe
- Planery
- Podkłady na biurko
- Prezentery do ulotek i katalogów
- Ramki magnetyczne
- Ramki samoprzylepne
- Szafki na klucze i zawieszki
- Stojaki na parasole
- Systemy paneli informacyjnych
- Tabliczki na drzwi
- Tablice suchościeralne i korkowe
- Uchwyty do tabletów
- Wskaźniki do prezentacji
- Zegary
- Ergonomia stanowiska pracy
-
Wyposażenie
-
Papier
-
Pakowanie i magazyn
- Wyposażenie magazynu
-
Etykiety
- Etykiety do drukarek
- Etykiety cenowe
- Etykiety dekoracyjne
- Etykiety do organizowania i archiwizowania
- Etykiety do oznaczania
- Etykiety na listy i koperty
- Etykiety na nośniki danych
- Etykiety na paczki i przesyłki
- Etykiety ochronne i zabezpieczające
- Etykiety ostrzegawcze
- Etykiety uniwersalne
- Karty i wizytówki
- Kieszenie samoprzylepne
- Akcesoria
- Tonery i tusze
-
Artykuły szkolne i kreatywne
- Artykuły spożywcze
-
Środki czystości i higiena
- ERGONOMIA
- PRODUKTY EKOLOGICZNE
- Wyposażenie magazynu
- Marki
Jaki papier do ksero warto wybrać? Co brać pod uwagę?
Wybór odpowiedniego papieru do ksero wbrew pozorom jest tak prosty, jak wielu osobom może się wydawać. Od jakości druku zależy także w dużej mierze długotrwałość dokumentu. A zatem, jak się nie pogubić w gąszczu dostępnych opcji? W tym artykule dowiesz się, co brać pod uwagę, by Twoje dokumenty były zawsze perfekcyjne!
Dlaczego dobór papieru jest tak ważny?
Przede wszystkim dobór odpowiedniego papieru do ksero ma kluczowe znaczenie przede wszystkim dla jakości wydruku. Wybierając właściwy papier, uda Ci się zapewnić dobrą czytelność tekstu, wyrazistość grafik, a także uda się unikać problemów z zacinaniem się papieru. Co więcej, odpowiednio dobrany papier pozytywnie wpływa także na żywotność ksero czy drukarki. A zatem wysokojakościowy papier to nie tylko kwestia estetyki, ale również funkcjonalności i ekonomii.
Rodzaje papieru do ksero - krótka klasyfikacja
Wybierając papier do kserokopiarki, warto zorientować się w dostępnych na rynku rodzajach tego produktu, dzięki temu lepiej wiesz, na co się zdecydować. Wyróżniamy więc:
1. Papier biurowy standardowy - stosowany w codziennych zadaniach biurowych. Ma masę od 80 do 90 g/m² i nadaje się do drukowania dokumentów tekstowych oraz prostych grafik.
2. Papier fotograficzny - charakteryzuje się nieco wyższą jakością i gładkością. Jak sama nazwa wskazuje, będzie idealny do wydruku zdjęć czy też grafik.
3. Papier recyklingowy – jest to papier produkowany z wtórnych surowców, powstał jako odpowiedź na rosnącą potrzebę dbałości o środowisko. Jego jakość może co nieco różnić się w zależności od producenta, ale jeśli zależy Ci na ekologii, to z pewnością będzie dobrym wyborem.
4. Papier o podwyższonej gramaturze - cięższy od standardowego papieru biurowego, często stosowany do druku raportów, broszur czy innych dokumentów, które mają być długo trwałe i nie mogą ulegnąć przypadkowemu przedarciu.
Dobór odpowiedniego rodzaju papieru do kserokopiarki może znacząco wpłynąć na jakość druku, trwałość dokumentów oraz wrażenia estetyczne. Ważne jest więc, aby dostosować typ papieru do konkretnych potrzeb oraz oczekiwań.
Gęstość i gramatura - co to oznacza dla jakości druku?
Gęstość i gramatura to dwa kluczowe wskaźniki, które mają bezpośredni wpływ na jakość i wytrzymałość wydrukowanego dokumentu. Gęstość odnosi się do stopnia, w jakim papier pochłania tusz czy atrament. A zatem wyższa gęstość najczęściej oznacza jednolity i wyraźny druk. Z kolei gramatura informuje o wadze papieru. Wyrażana jest w gramach na metr kwadratowy (g/m²) i świadczy o jego grubości oraz sztywności.
Najważniejsze aspekty, na jakie musisz zwrócić uwagę, wybierając papier do ksero
Jeśli chcesz uzyskać najlepszą jakość druku, to przede wszystkim musisz zwrócić uwagę na gramaturę - wybierając zbyt cienki papier, narażasz się na prześwitywanie tekstu czy grafik, natomiast zbyt gruby może powodować problemy z zacięciem w kserokopiarce. Kolejnym ważnym czynnikiem jest odpowiednia biel papieru - im wyższy stopień bieli, tym bardziej kontrastowy i czytelny druk uda Ci się otrzymać. Nie zapomnij również o ekologii – możesz zdecydować się na papier eko. Dodatkowo, wybierając papier, warto także zastanowić się nad jego przeznaczeniem - niektóre rodzaje lepiej nadają się do druku tekstu, inne zaś do grafik czy zdjęć. Pamiętając o tych wskazówkach, z pewnością dokonasz odpowiedniego wyboru.
Podsumowanie
Dobór odpowiedniego papieru ma spore znaczenie. Pamiętają więc o kluczowych aspektach, takich jak gramatura, stopień bieli, grubość, a z łatwością wybierzesz papier, który spełni Twoje oczekiwania i zagwarantuje perfekcyjne wydruki oraz ksero.
Powiązane produkty
Historia cen tego produktu
- 1. zł w tym vat
-
2. Ostatnia najniższa cena:
zł
-
3. Cena początkowa:
zł
- 1. Aktualna cena produktu.
- 2. Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni przed obniżką.
- 3. Cena początkowa produktu lub jego cena rekomendowana.
Komentarze Cancel Reply