Zarządzanie projektami - produkty i narzędzia wspierające efektywne zarządzanie projektami

Data: 2023-04-27 Komentarze: 0
Zarządzanie projektami - produkty i narzędzia wspierające efektywne zarządzanie projektami

Zarządzanie projektami nie należy do najłatwiejszych zadań. Zwłaszcza, gdy są one realizowane w środowisku dynamicznej organizacji. Terminy, których trzeba dotrzymać i podział zadań osobom pracującym w zespole wymaga nie tylko odpowiednich umiejętności, ale też zaplecza sprzętowego. Mając do swojej dyspozycji odpowiednie narzędzia, zaoszczędzisz czas w drodze po sukces, a osiągnięcie celu będzie łatwiejsze. Jakie produkty okażą się wsparciem w efektywnym zarządzaniu projektami? Zajrzyj do naszej listy!

Tablica zadań do wizualizacji pracy

Prosta wizualizacja projektu to ogromne ułatwienie pracy całego zespołu. Wystarczy rzut oka, by sprawdzić, co realizowane jest w danym momencie i kto jest sobą odpowiedzialną za konkretne zadania. Aktualizacja tablicy odpowiednio do postępów szybko pokaże słabe punkty i potrzebę ich wzmocnienia. Tablica zadań to wręcz niezbędne narzędzie wspierające efektywne zarządzanie projektem, przy którym pracuje kilka zespołów. Współpracownicy w dowolnym momencie będą mogli przypomnieć sobie przydzielone im zadania i na bieżąco śledzić terminy zakończenia prac w danym etapie projektu.

Do wizualizacji projektu przyda się np. tablica suchościeralna, na której można robić notatki specjalnymi markerami i wprowadzać zmiany wycierając zapiski za pomocą suchej ścierki. Sprawdzą się w tym również duże tablice magnetyczne, na których obok notatek możesz powiesić np. różnego rodzaju fiszki z dodatkowymi wytycznymi oraz uwagami, zdjęcia i projektową grafikę.

Terminarz z rozdysponowaniem pracowników

Umiejętne dysponowanie zasobami to kolejny krok w kierunku efektywnej realizacji projektów. W zarządzaniu pracą zespołu istotne jest planowanie i monitorowanie godzin pracy wszystkich pracowników. Przejrzysty terminarz pozwoli liderowi zapobiec nadmiernego zaangażowania członków zespołu w realizację jednego zadania i wyeliminuje ryzyko niedotrzymania terminu. gdy przy kolejnym etapie zaangażuje się za mało osób. Warto więc odpowiednio wcześniej opracować planer z uwzględnieniem oszacowanych przez pracowników terminami urlopów i godzin, które będą mogli oni poświęcić na pracę w projekcie.

Ergonomiczne stanowisko pracy

Wygodne krzesło, funkcjonalne biurko i odpowiednio rozmieszczony sprzęt biurowy znacznie ułatwiają realizację służbowych zadań. Nie bez powodu dużo uwagi poświęca się zagadnieniom związanym z ergonomią biura. Mając narzędzie wspierające efektywną pracę nad projektem pod ręką, w każdej chwili można skontrolować etap prac, sprawdzić terminy lub wprowadzić zmiany w planowanie. Z kolei komfort korzystania ze sprzętu biurowego pozwala dłużej utrzymać koncentrację, uniknąć zmęczenia i pobudzać kreatywność niezbędną przy zarządzaniu projektem. Warto więc zwrócić uwagę, czy monitory komputerów ustawione są na odpowiedniej wysokości, krzesła zapewniają odpowiednie ułożenie ciała, a obsługa klawiatury komputera nie obciąża za bardzo rąk i nadgarstków.

Share This Post :

Powiązane produkty

Komentarze

* Imię:
* E-mail:(nie publikujemy)
* Komentarz:
przepisz kod

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.