-
Kategorie produktów
- Meble biurowe
-
Artykuły biurowe
-
Akcesoria biurowe
- Akcesoria do identyfikatorów
- Datowniki i numeratory
- Dziurkacze
- Etui na identyfikatory
- Identyfikatory i holdery
- Identyfikatory stołowe
- Kleje
- Klipy biurowe
- Mechanizmy ściągające
- Nożyczki
- Nawilżacze do palców
- Nośniki danych
- Pinezki i szpilki
- Podkłady do pisania
- Poduszki do stempli
- Przyborniki biurowe
- Rozszywacze
- Spinacze
- Stemple
- Tusze do stempli
- Wizytowniki
- Zaokrąglacze narożników
- Zszywacze
- Zszywki
- Oprawa dokumentów
-
Organizacja dokumentów
- Albumy ofertowe
- Klipsy do archiwizacji
- Koszulki
- Mechanizmy skoroszytowe
- Ofertówki
- Pojemniki na katalogi i czasopisma
- Pojemniki na teczki zawieszkowe
- Pojemniki z szufladami
- Półki na dokumenty
- Pudełka i pudła archiwizacyjne
- Pudła kolorowe
- Segregatory
- Segregatory ofertowe
- Skoroszyty plastikowe
- Skoroszyty z tektury
- Teczki harmonijkowe
- Teczki kartonowe i PCV
- Teczki skórzane i skóropodobne
- Teczki i skoroszyty zawieszane
- Teczki do akt osobowych
- Teczki do podpisu
- Teczki z tektury
-
Akcesoria biurowe
-
Artykuły piśmienne
-
Urządzenia biurowe
-
Wyposażenie biura
-
Wyposażenie
- Akcesoria do tablic
- Antyramy i ramki
- Apteczki
- Gabloty
- Flipcharty i bloki do flipchartów
- Kasetki i sejfy
- Kosze do segregacji
- Kosze na śmieci
- Lampy biurowe
- Maty podłogowe
- Planery
- Podkłady na biurko
- Prezentery do ulotek i katalogów
- Ramki magnetyczne
- Ramki samoprzylepne
- Szafki na klucze i zawieszki
- Stojaki na parasole
- Systemy paneli informacyjnych
- Tabliczki na drzwi
- Tablice suchościeralne i korkowe
- Uchwyty do tabletów
- Wskaźniki do prezentacji
- Zegary
- Ergonomia stanowiska pracy
-
Wyposażenie
-
Papier
-
Pakowanie i magazyn
- Wyposażenie magazynu
-
Etykiety
- Etykiety do drukarek
- Etykiety cenowe
- Etykiety dekoracyjne
- Etykiety do organizowania i archiwizowania
- Etykiety do oznaczania
- Etykiety na listy i koperty
- Etykiety na nośniki danych
- Etykiety na paczki i przesyłki
- Etykiety ochronne i zabezpieczające
- Etykiety ostrzegawcze
- Etykiety uniwersalne
- Karty i wizytówki
- Kieszenie samoprzylepne
- Akcesoria
- Tonery i tusze
-
Artykuły szkolne i kreatywne
- Artykuły spożywcze
-
Środki czystości i higiena
- ERGONOMIA
- PRODUKTY EKOLOGICZNE
- Wyposażenie magazynu
- Marki
Spinacz biurowy - krótka historia, której nie znałeś
Za każdym przedmiotem codziennego użytku kryje się jakaś historia, której na ogół nie znamy. Nikt przecież nie zastanawia się nad tym, skąd wziął się spinacz biurowy - on po prostu jest. A jednak nawet najbardziej oczywiste narzędzia pracy mają swoją historię, swoich wynalazców, a także swoich poprzedników, które były w użyciu, zanim ktoś wpadł na nowy, lepszy pomysł. Oto krótka historia spinacza, narzędzia, które uporządkowało nasze biura.
Spinacz biurowy i jego początki
Jeszcze zanim ten niewielki gadżet zagościł w biurach całego świata, ludzie musieli sobie radzić szukając innych rozwiązań. Zanim ktoś wpadł na to, że wystarczy sprytnie zagiąć mały drucik, aby powstał z niego znany nam spinacz, kartki nakłuwane były szpilką lub wiązane tasiemkami przez otwór w rogu każdej z nich. Te rozwiązania miały jednak podstawową wadę, jaką było nieodwracalne uszkadzanie papieru. Dopiero wynalezienie spinacza pozwoliło pokonać tę niedogodność.
Spór o spinacze - polski wynalazek?
Szukając informacji o wynalazcy spinacza biurowego możemy natknąć się na informację, że był nim Józef Hoffman, polski pianista, który ma na swoim koncie również szereg opatentowanych wynalazków, wśród których najbardziej znane są wycieraczki samochodowe. Inne źródła wskazują jednak, że za spinacze biurowe odpowiedzialny jest zupełnie inny człowiek. Kto w takim razie ma rację? Okazuje się, że przypisanie spinacza Hoffmanowi jest błędem, o czym świadczy fakt, że urodził się on w 1876 roku, natomiast spinacz biurowy został opatentowany w Stanach Zjednoczonych w 1867 roku, a więc 9 lat przed narodzeniem polskiego pianisty. Ten sam wynalazek przypisuje się również Norwegowi, Johanowi Vaalerowi, który swój patent uzyskał w 1899 roku w Niemczech - nawet jeśli wpadł na podobny pomysł niezależnie, to jednak daty świadczą przeciw niemu.
Kto wynalazł spinacz biurowy?
Poszukiwania odpowiedzi na pytanie o prawo pierwszeństwa do spinacza prowadzi nas do Stanów Zjednoczonych. To właśnie tam w 1867 roku po raz pierwszy opatentowano znany nam przedmiot. Patent został przyznany Samuelowi Fayowi, który pierwotnie stworzył go w celu przypinania metek do materiałów, jednak zakres patentu obejmował również spinanie ze sobą kartek papieru.
Spinacz podbija świat
Od tego momentu możemy mówić o sukcesywnym rozszerzaniu się nowego wynalazku na cały glob. W kolejnych dekadach przyznano jeszcze kilka patentów na spinacze różnym osobom, nie mamy jednak pewności, czy pierwsze egzemplarze wyglądy dokładnie tak, jak to sobie możemy wyobrażać, jednak praktycznie od początku charakterystyczny kształt spinacza nosił nazwę "gem". Najstarsza ilustracja spinacza biurowego, która dokumentuje jego wygląd, pojawiła się w prasie w 1893 roku, więc od tego momentu możemy mieć pewność, że wzór, który wówczas określano jako "gem" jest dokładnie tym, który znamy dzisiaj.
Spinacze współcześnie
Współczesne warianty
Po przeszło 150 latach od swoich narodzin spinacze biurowe nie różnią się wiele od swoich przodków. Jednak możemy wśród nich znaleźć kilka różnych opcji do wyboru:
- klasyczne spinacze typu "gem" - https://www.pasazbiurowy.pl/spinacze-okragle-25mm-110-1658-11207.html
- spinacze trójkątne - https://www.pasazbiurowy.pl/spinacze-trojkatne-25mm-grand-11886.html
- spinacze krzyżowe - https://www.pasazbiurowy.pl/spinacze-krzyzowe-65mm12szt-18086539-19-14214.html
Prócz różnych wzorów możemy także wyróżnić spinacze biurowe miedziowane lub cynkowane, a także spinacze kolorowe.
Alternatywy dla spinaczy
Po tylu latach od pojawienia się wynalazku na rynku musiały oczywiście znaleźć się dla niego alternatywy. Jedną z nich bez wątpienia są zszywacze, które niejednokrotnie mogą być korzystniejszą opcją, choć oczywiście zależy to od naszych potrzeb. Z jednej strony może się wydawać, że jest to powrót do czasów sprzed wynalazku Samuela Faya, gdy kartki papieru nakłuwano, tym samym nieodwracalnie je uszkadzając. Rzeczywiście, jeśli potrzebujemy jedynie tymczasowo spiąć ze sobą kilka kartek, spinacz biurowy będzie najlepszym rozwiązaniem, jeśli jednak potrzebujemy trwalszego rozwiązania, wtedy zdecydowanie należy sięgnąć po zszywacze (https://www.pasazbiurowy.pl/Zszywacze-1231-k). Odpowiednie będą m. in. w przypadku, gdy chcemy zespolić ze sobą kartki jednego dokumentu.
Jeszcze jedną alternatywą wartą rozważenia, zwłaszcza gdy potrzebujemy jedynie tymczasowo zebrać kilka dokumentów w jednym miejscu, będą klipy biurowe (https://www.pasazbiurowy.pl/Klipy-biurowe-1219-k), które podobnie jak spinacze pozwolą spiąć ze sobą plik kartek, a ich dodatkowym atutem jest zdecydowanie mocniejszy ścisk, co zwiększa pewność, że żadna z kartek przypadkowo nie wypadnie nam spod klipu.
Share This Post :
Powiązane produkty
Powiązane Posty
- Jak wybrać najlepszą folię do laminowania A4: Praktyczny przewodnik mar 24, 2024
- Praktyczne akcesoria biurowe: spinacze, segregatory, teczki, i inne mar 16, 2024
- Klej wikol w różnych zastosowaniach: Od naprawy do tworzenia dzieł sztuki mar 07, 2024
- Jak zadbać o odpowiednie przechowywanie dokumentów? mar 04, 2024
Historia cen tego produktu
- 1. zł w tym vat
-
2. Ostatnia najniższa cena:
zł
-
3. Cena początkowa:
zł
- 1. Aktualna cena produktu.
- 2. Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni przed obniżką.
- 3. Cena początkowa produktu lub jego cena rekomendowana.
Komentarze Cancel Reply