Organizacja inteligentnego biura w domu

Data: 2022-10-10 Kategoria: Ergonomia w biurze , Praca w biurze Komentarze: 0
Organizacja inteligentnego biura w domu

Czysta i uporządkowana przestrzeń zapewnia jasność umysłu i pozwala skupić się na pracy. W czasie gdy coraz więcej osób pracuje zdalnie w zaciszu swojego domu, odpowiednia organizacja miejsca pracy jest niezwykle istotna, dlatego upewnij się czy Twoje domowe biuro jest odpowiednio zorganizowane pod kątem wydajności.  Bez względu na to, czy Twoje "biuro" zostało zlokalizowane w oddzielnym pokoju czy w wydzielonej części innego pomieszczenia, to upewnij się że posiadasz nie tylko odpowiednie oświetlenie, ale również wystarczająco dużo miejsca do pracy i przechowywania. Odpowiednia organizacja i sprytne rozwiązania biurowe pozwolą Ci zaoszczędzić więcej wolnego czasu w pracy i poza pracą.

Wskazówki dotyczące organizacji inteligentnego biura w domu

Aby zachować spokój ducha i szybko zorganizować Swoją pracę, Musisz zastosować trzy podstawowe zasady organizacji biurka:

  1. Widoczność. Żadna praca nie będzie efektywna jeśli nie będziesz w stanie szybko odnaleźć potrzebnych folderów i dokumentów. Poszukiwania pochłoną sporo Twojego czasu i wybiją z rytmu, przez co Twój poziom zaangażowania szybko spadnie. Aby temu zapobiec skorzystaj z inteligentnego rozwiązania jakim jest pojemnik z szufladami, które można oznakować odpowiednimi etykietami, abyś z łatwością mógł identyfikować zawartość. Rozwiązanie to będzie pomocne także w przypadku segregacji ważnych dokumentów i rachunków gospodarstwa domowego, gdzie odpowiednie rozlokowanie i opisanie pomoże łatwo odnaleźć dokumenty zarówno Tobie jak i innym członkom rodziny.
  2. Dostępność. Oprócz odpowiedniego oznakowania, upewnij się, że dokumenty i przedmioty, których najczęściej potrzebujesz, są najłatwiej dostępne. Pod ręką powinny znaleźć się przede wszystkim akcesoria takie jak notatniki, kalkulatory, karteczki samoprzylepne czy oczywiście długopisy. 
  3. Elastyczność. Przed rozpoczęciem planowania Swojego miejsca pracy, przemyśl jak często zmieniają się potrzeby przechowywania i rotacja dokumentów, aby dostosować system segregacji do zmieniającego się zapotrzebowania. Wówczas będziesz mógł ponownie skonfigurować i skorzystać z gotowego rozwiązywania do różnych wyzwań organizacyjnych.
  4. Pozostaw wolną przestrzeń potrzebną na pisanie, obliczanie  i sortowanie dokumentów.

Organizacja w ciasnych pomieszczeniach

Niestety niewiele osób może skorzystać z luksusu wolnego pokoju, który mógłby zarezerwować na biuro. Co zrobić jeśli pokój gościnny musi zastąpić zarówno przestrzeń do pracy jak i miejsce przyjmowania gości? W takim przypadku szczególnie istotne jest odpowiednie ulokowanie dokumentów i narzędzi do pracy, aby jak najbardziej ukryć bałagan i zmaksymalizować przestrzeń. Zbawiennym rozwiązaniem jest zastosowanie ozdobnych pudełek do przechowywania przedmiotów takich jak telefon służbowy, kalkulator, notatniki czy inne akcesoria, czy pojemnik plastikowy z szufladami, który inteligentnie ukryje wszystkie dokumenty i akcesoria, a możliwość umieszczenia pojemników jeden na drugim, może być dobrym sposobem na pełne wykorzystanie istniejącej przestrzeni. Co więcej bogata kolorystyka i bogactwo wzorów pojemników pozwala na dopasowanie do wystroju wnętrza powodując, że całość wygląda harmonijnie i spójnie.

Zarządzanie dokumentami

Papierkowa robota wymaga odpowiedniego zarządzania dokumentami. Aby na bieżąco podchodzić do zadań warto skorzystać z systemu "trzech kategorii" takich jak:

  • Do zrobienia
  • Do sprawdzenia
  • Do zgłoszenia/zwrócenia.

Aby system działał sprawnie potrzebna jest systematyczność przetwarzania dokumentów i nie pozostawianie segregacji na później. Odkładanie dokumentu na odpowiednią półkę pozwoli na uniknięcie bałaganu i oszczędzi czas na ponowne przeglądanie folderów. Taką samą zasadę warto zastosować nie tylko wobec wymagań biurowych, ale także pism i papierów domowych takich jak paragony, poczta i inne druki, które są dużym wyzwaniem porządkowym dla większości ludzi. Aby stworzyć odpowiedni system segregowania niezastąpione będzie skorzystanie z pojemnika z szufladami, które odpowiednio oznakowane pozwolą na układanie i sortowanie ważnych dokumentów, utrzymując przy tym porządek i oszczędzając czas. Kluczem do sukcesu powyższego systemu jest wyraźne oznakowanie i samokontrola!     

Zapewnij sobie spokój i wolny czas

Szuflady biurka, które mieszczą wszystko, od materiałów biurowych po śmieci spowalniają Twoją pracę i marnują Twój czas. Uporządkuj półki i szuflady, ustal co wróci z powrotem i z jakim priorytetem, przemyśl czego i gdzie potrzebujesz. Użyj organizatorów aby zabezpieczyć i wyznaczyć obszar dla poszczególnych elementów. Jednorazowe poświęcenie czasu na odpowiednie przygotowanie miejsca pracy sprawi, że będzie ona bardziej zorganizowana i przyjemniejsza. A czas który musiałbyś codziennie przeznaczać na przeszukiwanie stosu dokumentów, możesz przeznaczyć na przyjemniejsze rzeczy. 

 

Share This Post :

Powiązane produkty

Komentarze

* Imię:
* E-mail:(nie publikujemy)
* Komentarz:
przepisz kod

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.