Kawa i herbata w biurze - biurowy savoir-vivre

Data: 2022-02-22 Kategoria: Ergonomia w biurze , Praca w biurze Komentarze: 0
Kawa i herbata w biurze - biurowy savoir-vivre

Dobrze wyposażone biuro jest przede wszystkim wysoko reprezentatywne i robi wrażenie na klientach oraz kontrahentach, a przy okazji zapewnia niezbędne narzędzia pracy dla pracowników. Jednym z ważnych, choć często pomijanych aspektów w tworzeniu przyjaznej i nowoczesnej przestrzeni biurowej jest wewnętrzny savoir-vivre. Ma on szczególne znaczenie w przypadku firm, które bardzo często współpracują z klientami z zewnątrz oaz goszczą ich w swoich skromnych progach.

Biurowy savoir-vivre

Wewnętrzne zasady dobrego obycia służą przede wszystkim budowaniu zespołu, w którym szanowany jest każdy pracownik oraz przestrzegana jest etykieta. Jego istnienie widać na zewnątrz, co sprawia, że może być używany również w kontekście wizerunkowym. W jego skład wchodzi m.in. powitanie między pracownikami, ustalony dress code, porządek na stanowisku pracy oraz wewnętrzny regulamin użytkowania i zachowywania się w przestrzeni biurowej. Przestrzegając zasad savoir-vivre firma daje do zrozumienia, że działa niezwykle profesjonalnie, a osoby wchodzące w skład zespołów nie są przypadkowe oraz potrafią się podporządkować ustalonym regułom.

Przyjmowanie gości

Od dobrego przyjęcia gości w firmie zależy wizerunek całej marki, dlatego warto przenieść zasady savoir-vivre również do recepcji oraz zastosować je w salach konferencyjnych. W skład etykiety stosowanej podczas wizyty kontrahentów lub klientów powinno wchodzić oficjalne powitanie, obsługa w punkcie oczekiwania na spotkanie, a także czynności w trakcie spotkania. Przeważnie wykonują je osoby na stanowisku sekretarki oraz sekretarza, lecz niektóre firmy tworzą osobne funkcje na poczet dbania o dobry wizerunek. Dobremu spotkaniu towarzyszy również poczęstunek np. kawa bądź herbata. Ich podawanie również wiąże się z przestrzeganiem zasad dobrego obycia.

Podawanie kawy i herbaty w ramach savoiv-vivre

Kawę oraz herbatę przeważnie podaje się w eleganckich filiżankach. W przypadku firm mogą zostać użyte produkty własnego wyrobu bądź naczynia sygnowane logo marki. Nietaktem będzie podawanie herbaty lub kawy w plastikowych kubkach bądź dosztukowanych szklankach z różnych zestawów. Warto również zadbać o dodatki do napojów np. cukier i mleczko. Estetyka naczyń powinna być na równym poziomie, co w przypadku filiżanek. Przed przystąpieniem do podawania należy zapytać gości o chęć napitku, a następnie powiadomić ich o możliwości wyboru. Aby zachować obsługę spotkań na najwyższym możliwym poziomie, warto zakupić odpowiedni sprzęt (np. ekspress 4Swiss Roma A10 Pro Mini), a także zapas kawy oraz herbaty. Im większy będzie wybór, tym większe prawdopodobieństwo, że wstrzelimy się w gust klienta lub kontrahenta. Co za tym idzie – spotkanie przebiegnie pomyślnie dla naszej firmy lub transakcji, którą przeprowadzamy. Dobrze zaopatrzona kuchnia pozwoli nie tylko na przyjmowanie gości w ramach zasad savoir-vivre, lecz również da pracownikom możliwość przygotowywania pełnowartościowych posiłków. Obecnie ekspres do kawy oraz nowoczesny czajnik do wymóg każdej strefy socjalnej w biurach i firmach, które chcą świadczyć usług na wysokim poziomie oraz z klasą.

Share This Post :

Powiązane produkty

Komentarze

* Imię:
* E-mail:(nie publikujemy)
* Komentarz:
przepisz kod

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.