-
Kategorie produktów
- Meble biurowe
-
Artykuły biurowe
-
Akcesoria biurowe
- Akcesoria do identyfikatorów
- Datowniki i numeratory
- Dziurkacze
- Etui na identyfikatory
- Identyfikatory i holdery
- Identyfikatory stołowe
- Kleje
- Klipy biurowe
- Mechanizmy ściągające
- Nożyczki
- Nawilżacze do palców
- Nośniki danych
- Pinezki i szpilki
- Podkłady do pisania
- Poduszki do stempli
- Przyborniki biurowe
- Rozszywacze
- Spinacze
- Stemple
- Tusze do stempli
- Wizytowniki
- Zaokrąglacze narożników
- Zszywacze
- Zszywki
- Oprawa dokumentów
-
Organizacja dokumentów
- Albumy ofertowe
- Klipsy do archiwizacji
- Koszulki
- Mechanizmy skoroszytowe
- Ofertówki
- Pojemniki na katalogi i czasopisma
- Pojemniki na teczki zawieszkowe
- Pojemniki z szufladami
- Półki na dokumenty
- Pudełka i pudła archiwizacyjne
- Pudła kolorowe
- Segregatory
- Segregatory ofertowe
- Skoroszyty plastikowe
- Skoroszyty z tektury
- Teczki harmonijkowe
- Teczki kartonowe i PCV
- Teczki skórzane i skóropodobne
- Teczki i skoroszyty zawieszane
- Teczki do akt osobowych
- Teczki do podpisu
- Teczki z tektury
-
Akcesoria biurowe
-
Artykuły piśmienne
-
Urządzenia biurowe
-
Wyposażenie biura
-
Wyposażenie
- Akcesoria do tablic
- Antyramy i ramki
- Apteczki
- Gabloty
- Flipcharty i bloki do flipchartów
- Kasetki i sejfy
- Kosze do segregacji
- Kosze na śmieci
- Lampy biurowe
- Maty podłogowe
- Planery
- Podkłady na biurko
- Prezentery do ulotek i katalogów
- Ramki magnetyczne
- Ramki samoprzylepne
- Szafki na klucze i zawieszki
- Stojaki na parasole
- Systemy paneli informacyjnych
- Tabliczki na drzwi
- Tablice suchościeralne i korkowe
- Uchwyty do tabletów
- Wskaźniki do prezentacji
- Zegary
- Ergonomia stanowiska pracy
-
Wyposażenie
-
Papier
-
Pakowanie i magazyn
- Wyposażenie magazynu
-
Etykiety
- Etykiety do drukarek
- Etykiety cenowe
- Etykiety dekoracyjne
- Etykiety do organizowania i archiwizowania
- Etykiety do oznaczania
- Etykiety na listy i koperty
- Etykiety na nośniki danych
- Etykiety na paczki i przesyłki
- Etykiety ochronne i zabezpieczające
- Etykiety ostrzegawcze
- Etykiety uniwersalne
- Karty i wizytówki
- Kieszenie samoprzylepne
- Akcesoria
- Tonery i tusze
-
Artykuły szkolne i kreatywne
- Artykuły spożywcze
-
Środki czystości i higiena
- ERGONOMIA
- PRODUKTY EKOLOGICZNE
- Wyposażenie magazynu
- Marki
Wpływ długotrwałej pracy siedzącej na organizm człowieka
Życie współczesnego człowieka zdominowała pozycja siedząca. Przyjmujemy ją nie tylko w pracy, ale i w szkole czy w domu podczas odpoczynku. Niestety jej skutki odczuwamy wszyscy, i choć pozycja siedząca nie wymaga od nas szczególnego wysiłku, to jednak bardzo często jest przyczyną zmian zwyrodnieniowych stawów, bólów kręgosłupa, a także cierpnięcia nóg i żylaków. Czy istnieje jakakolwiek szansa, by zminimalizować ryzyko tych schorzeń? W jaki sposób ułatwić pracownikowi pracę siedzącą i czy na rynku dostępne są urządzenia lub sprzęty, które mogą pomóc w tym zakresie?
Czym grozi praca siedząca?
Statystycznie w Polsce pracownik wykonuje pracę siedzącą w biurze lub na innym stanowisku, gdzie nie jest wymagane stanie np. przy taśmie produkcyjnej, minimum przez 8 godzin dziennie. Nie da się ukryć, że nie może to przejść płazem dla naszego organizmu i musi odcisnąć na nim piętno. Podczas siedzenia spada nasza aktywność serca oraz przepływ krwi, co sprawia, że stajemy bardziej narażeni na urazy oraz zmęczenie. Dodatkowo skutkiem długotrwałego siedzenia są cierpnięcia i opuchnięcia nóg, a w konsekwencji żylaki. Cierpienia dostarczają także bóle kręgosłupa, które bardzo często przekształcają się w poważne jego zwyrodnienia. Pracownicy, których praca polega na siedzeniu przy komputerze mogą także odczuwać problemy z trawieniem, wydajnością serca oraz z obniżeniem sprawności fizycznej.
Wpływ długotrwałej pracy siedzącej na organizm człowieka
– zapobieganie dolegliwościom
Bardzo ważna podczas wykonywania pracy siedzącej jest możliwie jak najczęstsza zmiana pozycji ciała. Wygodna pozycja jest wtedy, kiedy dowolnie możemy zmieniać swój układ w sposób naturalny. Jest to możliwe jedynie gdy nic nas nie ogranicza. Kluczowe zatem jest odpowiednio przygotowane stanowisko pracy oraz rozmieszczenie poszczególnych obiektów w biurze (trochę o tym pisaliśmy tutaj). Przede wszystkim biurko pracownika powinno być na tyle duże, by mógł on swobodnie poukładać na nim niezbędne do pracy elementy oraz oczywiście komputer. Stolik do komputera Standard firmy Durable idealnie sprawdzi się w każdym pomieszczeniu. W celu zapewnienia komfortowej pracy wyposażony został w 4 kółka, w tym 2 z hamulcami, dzięki czemu gwarantuje on stabilność. Ponadto posiada 3 półki, w tym 1 wysuwaną na klawiaturę. Pozwoli to pracownikowi w sposób wygodny korzystać z komputera oraz sprawi, że na głównym blacie biurka pozostanie mu wystarczająco wiele miejsca na wyposażenie biurowe i dokumenty. Dolna półka biurka dodatkowo przeznaczona jest na stację dysków, drukarkę oraz papier ksero. Takie rozwiązanie sprawi, że pracownik nie będzie musiał biegać po biurze celem wydrukowania dokumentów. Praca przy takim biurku zapewni komfort i sprawi, że pracownik stanie się mniej podatny na urazy lub zmęczenie, spowodowane niewygodnymi rozwiązaniami stricte logistycznymi firmy, które niestety często stosowane są w dużych korporacjach.
Siedzisko zmniejsza ryzyko zachorowań na kręgosłup
Jak wspomnieliśmy wcześniej, długotrwała praca siedząca może mieć ogromny wpływ na zdrowie i kondycję kręgosłupa. Siedząc na odpowiednim siedzisku podczas pracy pracownik zmniejsza ryzyko ich wystąpienia o co najmniej o połowę. Dobre krzesło to takie, które posiada w swoim wyposażeniu elementy: stabilną podstawę na kółkach, podłokietniki, regulację wysokości oraz podparcie części lędźwiowej kręgosłupa. Przykładowo odpowiednim rozwiązaniem będzie fotel Cody. To krzesło nie tylko posiada niesamowity design, ale i wykorzystuje mechanizm TILT, dzięki któremu długotrwałe siedzenie przy biurku nie jest uciążliwe.
Mechanizm TILT wykorzystuje również fotel Saturn. Jest to fotel obrotowy w kolorze popielatym, do którego wykonania wykorzystano najlepszej jakości eco skórę perforowaną. Dodatkowo wyposażony został w wygodne, regulowane podłokietniki, dzięki którym długotrwałe siedzenie w pozycji siedzącej staje się mniej dokuczliwe.
Więcej o ergonomicznych fotelach do biura znajdziecie w wpisie, który w całości poświęciliśmy fotelom Halmar.
Jeśli pracownik czuje, że krzesło nie do końca spełnia jego oczekiwania, a bóle kręgosłupa zamiast maleć wzrastają i są coraz bardziej dokuczliwe pracodawca powinien zapewnić mu ergonomiczne podpórki. Redukują one napięcie mięśniowe kręgosłupa, dzięki dopasowaniu się do kształtów pleców danej osoby. Niektóre podpórki, takie jak np. Fellowes składają się z trzyczęściowej poduszki, która na odcinku lędźwiowym kręgosłupa umożliwia jego optymalne podparcie. Podpórka ta jest niezwykle łatwa w montażu. Wystarczy umieścić ją na fotelu na wysokości pleców i zapiąć paski mocujące o regulowanej długości.
Wpływ długotrwałej pracy siedzącej na organizm człowieka
– zapobieganie bólom nóg
Pracownik choćby rzeczywiście stosował się do zasad BHP i co godzinę robił sobie przerwy podczas, których spacerowałby po biurze lub na zewnątrz, to jednak nie jest wstanie zapobiec upośledzeniom krążenia krwi w nogach. Niestety ich konsekwencją bardzo często są uporczywe żylaki. Czy można temu w jakiś sposób zapobiec? Jest pewien sprawdzony sposób – podnóżek. Model Kensington SoleSaver jest tego doskonałym potwierdzeniem. Jego stosowanie poprawia nie tylko krążenie, ale i zapobiega bólom kręgosłupa. Wyposażony w 3 opcje pochylenia oraz panel z ramką uniemożliwia ślizganie się stóp.
Share This Post :
Powiązane produkty
Powiązane Posty
- Klękosiad zamiast klasycznego fotela biurowego lut 17, 2024
- Zwiększ swój komfort pracy dzięki ergonomii z marką Kensington lip 19, 2023
- Pojemnik na kable - idealne rozwiązanie dla biura i miejsca pracy maj 10, 2023
- Zdrowie i komfort pracy przed monitorem - jak wybrać idealną podstawkę? kwi 07, 2023
- Szafki i szuflady w organizacji biura mar 21, 2023
Historia cen tego produktu
- 1. zł w tym vat
-
2. Ostatnia najniższa cena:
zł
-
3. Cena początkowa:
zł
- 1. Aktualna cena produktu.
- 2. Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni przed obniżką.
- 3. Cena początkowa produktu lub jego cena rekomendowana.
Komentarze Cancel Reply